Thursday, April 21, 2011

Medium

Jag har uppfostrats till att vara en skeptiker. Jag tror endast på saker jag kan se, som kan bevisas. Därmed tror jag inte på gud och jag vet inte vad jag ska tro när det gäller spöken...

Min väninna Eva har precis varit till en tjej som håller på att utbilda sig till medium hos Terry Evans och då denna tjej behövde några fler att praktisera på, så frågade Eva om jag var intresserad av att prova. Jag har aldrig varit till ett medium och inte varit på någon seans eller något liknande. Jag gick mest dit för att få se vad man egentligen gör och hur det fungerar.

Det som slog mig relativt snabbt var att jag blev otroligt påverkad av det som sades och snart satt jag där med en näsduk i näven och torkade tårarna. Hur gick det till? Är det så att medium är otroligt duktiga på att skapa stämning, läsa av kroppsspråk och trycka på de "rätta knapparna" för att man ska "luras" att tro på dem?! Det var i alla fall vad mamma sa när jag ringde henne och berättade om händelsen. Men hur förklarar man då dessa saker som detta medium sa - saker som hon omöjligt kunde veta?

Pappas reaktion var lite mer avslappnad. Han sa att oavsett om det var på riktigt eller mest manipulation av känslor, så tror han att det gjorde mig gott.

Jag ska inte bli alltför långdragen, men enligt det medium jag träffade så var det min farmor som gjorde oss sällskap och som lämnade ett och annat visdomens ord till mig. Bland annat så sa hon: Du är inte ensam. Vi finns här omkring dig. Jag kommer att få en CD med hela sittningen inspelad och det ska bli spännande att låta pappa få lyssna på det och han ser verkligen fram emot det. Pappa sa: även den starkaste skeptikern kan börja svikta i sin tro...

Våga vara nyfiken och omfamna livet!

No comments:

Post a Comment